Se billeder: Fuldt hus til obduktion af sæler og marsvin

Lagt online: 17.11.2022

Det var populært at komme på besøg, da biologer og dyrlæger inviterede offentligheden indenfor på Institut for Kemi & Biovidenskab torsdag d. 17. november.

Se billeder: Fuldt hus til obduktion af sæler og marsvin

Lagt online: 17.11.2022

Tak til alle nysgerrige gæster, der torsdag kiggede ind til obduktion på Institut for Kemi & Biovidenskab. Lokalerne var fulde til dette spændende besøg med indblik i sælernes, marsvinenes og hvidnæsernes verden.

Ud over vores erfarne biologer og dyrlæger var der oplæg fra to specialestuderende.

Det er vores mål med denne slags events at vise andre vores arbejde med at tage prøver og undersøge dyrene for sygdomme som virus og parasitter og holde øje med deres sygdomme eller sundhed og velvære.

Nedenfor her ses billeder fra aftenen, hvor bl.a. flere marsvin blev obduceret, et med sygdommen lungeorm, et andet marsvin var omkommet under sin graviditet.

Åbent hus med obduktion på Institut for Kemi & Biovidenskab, Aalborg Universitet

Kom igen til næste år, hvor vi åbner dørene igen og sammen ser nærmere på f.eks. pattedyr, rovdyr og fugle!

Læs mere om Faldvildtordningen, som Institut for Kemi & Biovidenskab er en del af:
www.vildedyrssundhed.dk